Se pare că EA suferă de un fel de nebunie descrisă de Vaas Montenegro din Far Cry 3. Gigantul din industria jocurilor video ia în considerare din nou plasarea reclamelor în jocurile sale AAA la preț întreg și, probabil, se așteaptă la un rezultat diferit de data aceasta.
În timpul ultimei ședințe de raportare a câștigurilor companiei, CEO-ul EA, Andrew Wilson, a declarat că reclamele în jocuri ar putea deveni un „factor semnificativ de creștere” pentru firmă.
Wilson a adăugat că echipele interne de la EA analizează cum ar putea implementa „foarte atent” reclamele în titlurile EA, deși această asigurare este puțin probabil să liniștească jucătorii.
Ce este surprinzător este faptul că EA a încercat acest lucru înainte, cu rezultate previzibile. În 2020, EA Sports UFC 4 a inclus reclame pe ecran complet pentru seria Amazon Prime, The Boys, care apăreau în momentele de ‘Replay’. Acestea erau absente când jocul a fost lansat, EA introducând reclamele aproximativ o lună mai târziu, împiedicând astfel ca acestea să fie menționate în recenzii. Nu a durat mult până când reacțiile negative au determinat EA să dezactiveze reclamele.
Reclamele în jocuri sunt aproape la fel de vechi ca și jocurile video în sine, datând din 1978 cu Adventureland, care includea o reclamă pentru sequelul său, Pirate Adventure. Apoi a fost Tapper din 1983, un joc despre servirea berii Budweiser clienților din bar, în timp ce anii 1990 au adus o mulțime de jocuri cu reclame – acest scriitor își amintește cum a dorit niște Chupa Chups după ce a jucat Zool pe Amiga.
Anii 2000 au văzut o altă metodă de publicitate în jocuri câștigând popularitate: panourile publicitare. Plasând reclame pe panouri de fundal în jocurile de curse și sporturi, așa cum ar vedea cineva în viața reală, acestea par mai puțin intruzive. Campania lui Barack Obama a plătit EA să includă reclame politice în Burnout Paradise în 2008. Compania a semnat, de asemenea, acorduri cu firme de publicitate pentru a aduce reclame în jocuri precum Madden, Tiger Woods PGA Tour, NHL și NASCAR. Cu toate acestea, au existat și reclame care rupeau imersiunea, precum cele pentru Pepsi și Intel care au apărut în Battlefield 2142.
În 2023, SCS Software a anunțat că a vândut spațiu publicitar în interiorul American Truck Simulator către Schneider National. Compania a plasat reclame de angajare pe panouri publicitare de-a lungul drumurilor virtuale.
În 2022, EA a brevetat un sistem care generează conținut în joc și reclame bazate pe stilul de joc al unei persoane. Ar putea, de exemplu, să recomande titluri bullet hell sau Soulslike pentru cineva care se aruncă constant în bătălii dificile, sau să sugereze cumpărarea unui anumit obiect sau DLC bazat pe un anumit tip de jucător.
După ce a anunțat că va concedia aproximativ 670 de oameni la începutul acestui an, EA s-a făcut și mai neplăcută în ochii consumatorilor când a vorbit despre cum inteligența artificială generativă va face ca oamenii să cheltuie mai mulți bani pe jocuri.